Miłośnicy gry firmy Ubisoft mogą szykować się na wspaniałą rozgrywkę z Songs of Conquest, grą stylu Heroes of Might and Magic. Lavapotion to niszowy twórca gier komputerowych
Ostatnio na rynek zostało wypuszczonych sporo gier naśladujących kultowe tytułu: Paralives – The Sims, Humankind – Civilization. Tym razem będziemy mieć do czynienia z grą, która chce zastąpić Heroes of Might and Magic, która nie jest kontynuowana przez Ubisoft. Szkoda, bo to wspaniała rozgrywka na długie godziny, gra z komputerem lub na kilka osób.
Przyciągnięcie fanów kultowej gry wcale nie musi być złym pomysłem. Jest to przecież cel ambitny. Twórcy Lavapotion zauważają wady Hirołsów i chcą je wyeliminować, zostawiając zalety. Songs of Conquest zaprezentował niedawno zwiastun gry, który prezentuje wiele nowych rozwiązań idealnych do zastosowania w Heroes of Might and Magic.
Grało się w Hirołsów przez długie godziny i lata, w różnorodnych rozgrywkach i trybach gry, stąd wniosek, że jest to gra bardzo taktyczna. Tymczasem nowa gra będzie miała jeszcze bardziej rozwinięty tryb taktycznego grania. Każdy przyzna mi rację, że ciągłe pokonywanie słabych jednostek komputera, które umożliwiały przejście do kolejnego tunelu czy odkrycie kawałka mapy, z czasem stawało się męczące. Po wielu godzinach rozgrywki nawet oblężenia miast mogły uchodzić za nużące. Lavapotion i na to znalazło receptę.
Nowa odsłona
Nowa gra ma znacznie bardziej rozbudowaną arenę walk. Areny mają zróżnicowany teren. Wyposażono je w liczne przeszkody: wzniesienia, stawy, potoki, skały etc. Użytkownik będzie musiał podjąć taktyczny namysł nad terenem, na którym przyszło mu walczyć. Dzięki temu nawet słabszy przeciwnik będzie miał szansę pokonać armię przeciwnika z większa ilością jednostek i wyższym lvl bohatera.
Miasta już nie będą mogły budować wszystkiego co zapragnie gracz. Trzeba będzie wybierac co wybudować, ponieważ będą one miały ograniczoną ilość miejsce pod rozbudowę. Niektóre budynki przecież mogą się wzajemnie wykluczać. Tym samym gracz, który bardziej umiejętnie będzie zarządzał przestrzenią zyska większe efekty. Dzięki takiemu zabiegowi gracz w nowo zdobytych miastach będzie mógł tworzyć nowe budynki i czerpać z nich profity, a nie tylko kolejne stworzenia do armii.